Turbo şarjlı, katalitik konverterli benzinli motorlar ve dizel motorlu binek tip otomobil, kamyonet ve minibüs tipi araçlarda kullanılır.
- Geniş viskozite aralığı ile yüksek sıcaklıklarda dahi tam bir koruma sağlar.
- İçerdiği üstün performanslı katıklar sayesinde; oksidasyon, pas ve korozyona karsı motoru koruyarak ömrünü uzatır.
- Yüksek viskozite indeksi soğukta motor yüzeylerinde tam bir yağlama ve koruma, sıcakta ise yağın incelmeden efektif yağlama ve koruma yapmasını sağlar.
- İlk çalışma anında oluşabilecek sürtünmeleri minimuma indirir. Motoru korur performansını artırır ve ömrünü uzatır.
- Yüksek oksidasyon kararlılığı ile tortu ve çamur oluşumunu önleyerek daha uzun yağ ve motor ömrü sağlar.
- Köpürmeyi önleyici özelliği ile kavitasyon problemini ortadan kaldırır.
- Değişik iklim ve sürüş koşullarında viskozitesini koruyarak mükemmel koruma sağlar.
API SL/CF ACEA A2/B3, MB 229.1, VW 505.00 performans şartnamelerini karşılar.
Fiziksel Özellik |
Yöntem |
15W-50 |
Yoğunluk, g/cm3, 15°C’de |
ASTM D 4052 |
0,880 |
Kin. Viskozite, cSt, 40°C’de |
ASTM D 445 |
152 |
Kin. Viskozite, cSt, 100°C’de |
ASTM D 445 |
18,5 |
Viskozite İndeksi |
ASTM D 2270 |
137 |
TBN mg KOH/g |
ASTM D 2896 |
8,5-9,5 |
Akma Noktası,°C, max. |
ASTM D 97 |
-24 |
Parlama Noktası,°C, min. |
ASTM D 92 |
230 |
* Yukarıda verilen değerler tipik olup, üretimden üretime farklılık gösterebilir.