Modern otomobiller katalizörlü, katalizörsüz çok valfli süperşarjlı araçlar olmak üzere tüm binek ve hafif ticari araçlar için hazırlanmıştır.
- Yüksek viskozite indeksi sayesinde yüksek sıcaklıklarda daha kalın bir yağ filmi oluşumunu ve yüksek hızda daha fazla motor korumasını sağlar.
- Soğuk akıcılığı mükemmeldir. Hızlı start alır, çok düşük sıcaklıklarda bile motorun efektif yağlanmasını sağlar. Yakıt tasarrufu sağlar.
- Oksidasyon direnci mükemmeldir. Kıvamlaşmayı azaltır, yağ ömrünü uzatır ve motoru daha temiz tutar.
- Yüksek sıcaklıklarda çamur, depozit ve korozyon oluşumuna önler.
- Düşük buharlaşma verdiği için yağ sarfiyatı mükemmeldir. Katalitik konverterlerde daha üstün koruma ve daha uzun kullanım ömrü sağlar.
- Otomotiv imalatında kullanılan bütün elastomer esaslı sızdırmazlık elemanlarıyla uyumu mükemmeldir.
API SL/CF; ACEA A1/B1-04; A5/B5-04; MB 229.3; MB 229.5; Ford WSS M2C913-B; VW 504.00/507.00 performans şartnamelerini karşılar.
Fiziksel Özellik |
Yöntem |
5W-30 |
Yoğunluk, g/cm3, 15°C’de |
ASTM D 4052 |
0,845 |
Kin. Viskozite, cSt, 40°C’de |
ASTM D 445 |
60,8 |
Kin. Viskozite, cSt, 100°C’de |
ASTM D 445 |
10,5 |
Viskozite İndeksi |
ASTM D 2270 |
165 |
Akma Noktası,°C, max. |
ASTM D 97 |
-42 |
Parlama Noktası,°C, min. |
ASTM D 92 |
220 |
* Yukarıda verilen değerler tipik olup, üretimden üretime farklılık gösterebilir