Modern otomobiller katalizörlü, katalizörsüz çok valfli süperşarjlı araçlar olmak üzere tüm binek ve hafif ticari araçlar için hazırlanmıştır.
- Yüksek viskozite indeksi sayesinde yüksek sıcaklıklarda daha kalın bir yağ filmi oluşumunu ve yüksek hızda daha fazla motor korumasını sağlar.
- Soğuk akıcılığı mükemmeldir. Hızlı start alır, çok düşük sıcaklıklarda bile motorun efektif yağlanmasını sağlar. Yakıt tasarrufu sağlar.
- Oksidasyon direnci mükemmeldir. Kıvamlaşmayı azaltır, yağ ömrünü uzatır ve motoru daha temiz tutar.
- Yüksek sıcaklıklarda çamur, depozit ve korozyon oluşumuna önler.
- Düşük buharlaşma verdiği için yağ sarfiyatı mükemmeldir. Katalitik konverterlerde daha üstün koruma ve daha uzun kullanım ömrü sağlar.
- Otomotiv imalatında kullanılan bütün elastomer esaslı sızdırmazlık elemanlarıyla uyumu mükemmeldir.
API SL/CF; ACEA A3/B4-08; MB 229.3; RENAULT RN0700 / RN0710; VW 502.00/505.00; FIAT 9.55535-M2 performans şartnamelerini karşılar.
Fiziksel Özellik |
Yöntem |
5W-40 |
Yoğunluk, g/cm3, 15°C’de |
ASTM D 4052 |
0,849 |
Kin. Viskozite, cSt, 40°C’de |
ASTM D 445 |
85,8 |
Kin. Viskozite, cSt, 100°C’de |
ASTM D 445 |
14,0 |
Viskozite İndeksi |
ASTM D 2270 |
169 |
Akma Noktası,°C, max. |
ASTM D 97 |
-42 |
Parlama Noktası,°C, min. |
ASTM D 92 |
224 |
* Yukarıda verilen değerler tipik olup, üretimden üretime farklılık gösterebilir.