Turbo ve süper-şarjlı motorlara sahip şehir-içi, şehirlerarası ve uluslar arası yol taşımacılığı yapan dizel ve benzinli motorlarda, iş makinelerinde, otobüslerde, kamyonet, minibüs, panelvan gibi araçlarda dört mevsim güvenle kullanılır.
- Motorun ilk çalışma anından itibaren oluşturduğu yüksek mukavemetli film tabakası ile aşınmaya karşı mükemmel bir koruma sağlar.
- İlk çalışma anında oluşabilecek sürtünmeleri minimuma indirir.
- Kolay pompalanabilmesi ve sürtünmeyi minimuma indirme özelliği ile yakıt tüketimini düşürür.
- Yüksek TBN değeri sayesinde yanma sonucu oluşan asitleri nötralize ederek korozyon oluşumunu önler.
- Yüksek oksidasyon kararlılığı ile tortu ve çamur oluşumunu önleyerek daha uzun yağ ve motor ömrü sağlar.
- Motoru pas ve korozyona karşı korur.
- Köpürmeyi önleyici özelliği ile kavitasyon problemini ortadan kaldırır.
- Değişik iklim ve sürüş koşullarında viskozitesini koruyarak mükemmel koruma sağlar.
API CI-4/SL; ACEA E7-04; MB 228.3; MB 229.1; MAN 3275; Ford WSS-M2C921-A; performans şartnamelerini karşılar.
Fiziksel Özellik |
Yöntem |
10W-30 |
Yoğunluk, g/cm3, 15°C’de |
ASTM D 4052 |
0,865 |
Kin. Viskozite, cSt, 40°C’de |
ASTM D 445 |
62,2 |
Kin. Viskozite, cSt, 100°C’de |
ASTM D 445 |
10,2 |
Viskozite İndeksi |
ASTM D 2270 |
152 |
Akma Noktası,°C, maks. |
ASTM D 97 |
-33 |
Parlama Noktası,°C, min. |
ASTM D 92 |
210 |
Toplam Baz Sayısı, mgKOH/g |
ASTM D 2896 |
10 |
* Yukarıda verilen değerler tipik olup, üretimden üretime farklılık gösterebilir